Jak to funguje:
Elektronické podání pošty je možné prostřednictvím e-mailové zprávy nebo na datovém nosiči dat (cd, dvd, usb flash).
Datový nosič můžete doručit do podatelny Obecního úřadu v úředních hodinách a na jednom datovém nosiči dat smí být pouze jedno podání a jeho přílohy.
V případě elektronického podpisu nutno používat zaručené elektronické podpisy a kvalifikované certifikáty vydávané akreditovanými poskytovateli certifikačních služeb(§ 11 zákona č. 227/2000 Sb.) Další informace o elektronickém podpisu najdete na stránkách www.ica.cz.
Adresa elektronické podatelny: info@udrnice.cz
Požadavky na elektronická podání:
Obecní úřad akceptuje soubory ve formátech: *.TXT (prostý text), *.RTF (dokument v textovém standardu RTF), *.PDF (dokument ve formátu Adobe Acrobat), *.DOC a DOCX (dokument MS Word), *.XLS a XLSX (dokument MS Excel). *.ODT nebo *.ODS (dokument Open Office / LibreOffice), případně v běžném grafickém formátu ( *.jpg, *.bmp, *.png). Podání mohou být zabalena ve formátu *.ZIP.
Jednou emailovou zprávou nebo na jednom datovém nosiči dat zasílejte pouze jedno podání.
Maximální velikost přílohy pro elektronické podání je 15 MB.
Příjem a zpracování elektronických podání:
Obdrží-li elektronická podatelna elektronické podání, vyrozumí o tom odesilatele e-mailovou zprávou. Obsah bude zkontrolován z hlediska čitelnosti, přítomnosti e-podpisu, přítomnosti viru atd. Pokud elektronické podání neprojde některou kontrolou, elektronické podání nebude přijato a odesílatel bude ve zprávě informován.
Po přijetí elektronického podání je elektronická písemnost podána do spisové služby úřadu a další postup je stejný jako u běžného podání.
Pokud si odesilatel přeje, může být další komunikace s Obecním úřadem vedena výhradně v listinné podobě.
Zpracování elektronických podání se řídí příslušnými zákonnými normami a standardem ISVS pro provoz elektronických podatelen ve vztahu k používání zaručeného elektronického podpicu (vydal ÚVIS č.016/01.01)